نمایندگی تلفن پاناسونیک

ایده آل گستر نماینده فروش و نصب مراکز تلفن سانترال پاناسونیک

نمایندگی تلفن پاناسونیک

ایده آل گستر نماینده فروش و نصب مراکز تلفن سانترال پاناسونیک


ایده آل گستر نماینده فروش و نصب مراکز تلفن سانترال پاناسونیک در ظرفیتهای مختلف در ایران می باشد و بهترین محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک را ارائه می دهد.
ایده آل گستر نماینده فروش و نصب مراکز تلفن سانترال پاناسونیک در ظرفیتهای مختلف در ایران می باشد
ایده آل گستر نماینده فروش و نصب مراکز تلفن سانترال پاناسونیک
نماینده فروش و نصب تلفن سانترال پاناسونیک
تلفن های پاناسونیک، فکس پاناسونیک، نمایندگی پاناسونیک

پیوندها

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انتقال ساتنا و پایا

امروزه کاربران بیشتر انتقالات مالی خود را از طریق سامانه های بانکی انجام می دهند.

ساتنا چیست؟

برای انجام انتقالات مالی بین بانکی الکترونیکی کاربران می توانند از سامانه الکترونیکی ساتنا استفاده کنند.

با استفاده از این سامانه مشتریان بدون پرداخت کارمزد و محدود بودن مبلغ در انتقالات از حسابی به حساب دیگر می توانند از این سامانه الکترونیکی استفاده کنند. انجام امور مالی از طریق این سامانه نیاز به مراجعه به بانک همراه با کارت ملی و دفترچه حساب و تکمیل فرم مخصوص پرداخت الکترونیکی بین بانکی می باشد. همچنین برای انتقال داشتن شماره حساب شبای مقصد الزامی است و در اتمام انتقالات نگه داشتن فرم دوم نزد کاربران نگهداری شود.

 تفاوت انتقال ساتنا و پایا چیست؟

پایا چیست؟

یکی دیگر از سامانه انتقالات بانکی پایا است که یک سیستم تبادل اطلاعات بانکی است که به بانک ‌ها این قابلیت را می دهد تا تمامی تبادلات بین بانکی مشتریان خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند. از کاربردهای اولیه این سامانه به مکانیزه کردن پرداخت‌های خرد بین بانکی با تعداد زیاد برای مشتریان است کاربران از طریق تکمیل مراحل پیاده سازی این سامانه می توانند خدمات خود را از طریق اینترنت انجام دهند. به کمک این سامانه، بانک‌های عضو آن می‌توانند بنا به درخواست مشتری، دستور واریز و یا برداشت وجه در حساب‌های سایر بانک‌ها را صادر نمایند.

از طریق این سامانه می توان واریز مستقیم انجام داد شیوه‌ای از پرداخت است که طی آن صاحب‌ حساب به بانک خود اجازه می‌دهد در زمان‌های خاص، مبلغ یا مبالغی را از حساب وی برداشت نماید و به حساب اشخاص دیگری در همان بانک یا بانک‌های دیگر انتقال دهد.

 تفاوت انتقال ساتنا و پایا چیست؟

به عنوان مثال کارخانه یا محل کار شما دارای تعداد زیادی کارمند می باشد که حقوق های متفاوت دارند از طریق این سامانه کاربر می تواند تمامی اطلاعات را یک بار برای همیشه وارد کند و بعد از انتخاب کردن گزینه های متفاوت می توانید حقوق ماهانه یک سال آینده کارگران خود را پرداخت کنید. البته دقت داشته باشید که پول‌ها درست در زمانی‌هایی که شما از الان تعیین می‌کنید (مثلا سر هر ماه) پرداخت می‌شوند و پول از الان از حساب شما کم نمی‌شود.

از قابلیت های منحصر به فرد واریز مستقیم برای مشتریان حقیقی و حقوقی بانک می‌توان به امکان پرداخت‌های دسته‌ای مانند موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت دستمزد، حقوق و مستمری کارکنان
  • پرداخت سود سهام و اوراق بهادار
  • پرداخت بهای خدمات و کالا
  • پرداخت اقساط خرید کالا، وام و تسهیلات بانکی
  • پرداخت اجاره بها
  • حواله های بین بانکی انفرادی

این سامانه قابلیت این را دارد که با تبالاتی که بین بستانکار و بدهکار انجام می شود در زمان خاصی مبلغ مورد نیاز از حساب بدهکار برداشته شود و به حساب بستانکار واریز شود.

از جمله موارد استفاده برداشت مستقیم برای مشتریان حقیقی و حقوقی بانک می‌توان به برداشت‌های دسته‌ای از جمله موارد ذیل اشاره کرد:

  • پرداخت مبلغ قبوض خدمات شهری (آب، برق، گاز و …)
  • پرداخت حق عضویت باشگاه‌ها و شهریه مدارس یا دانشگاه‌ها
  • پرداخت حق بیمه
  • پرداخت مالیات و عوارض
  • پرداخت اقساط خرید کالا، وام و تسهیلات بانکی
  • پرداخت آبونمان نشریات
  • پرداخت اجاره بهای مسکن
  • تسویه صورتحساب

برای این قبیل برداشت ها باید تفاهم نامه ای نزد بانک بین بستانکار و بدهکار امضاء شود تا این قبیل انتقالات در زمان خاص انجام شود.

برتری دو سامانه ساتنا و پایا

از برتری این سامانه نسبت به سامانه دیگر می توان به این اشاره کرد که مشتریان برای تمامی پرداخت و برداشت ها می توانند از یک حساب استفاده کنند و نیاز به چندین حساب از چند بانک نیست.

و همین امر باعث می شود که از ایجاد رفت و آمد زیاد کاسته شود.

 تفاوت انتقال ساتنا و پایا چیست؟

کاهش استفاده از اسکناس و ایران‌چک و چک‌های بین بانکی برای انتقال وجوه بین‌بانکی: استفاده از سامانه پایا به دلیل عدم نیاز به حمل و نقل چک، عدم نیاز به مراجعه به بانک گیرنده وجه و عدم وجود خطر مفقود یا سرقت شدن چک، موجب افزایش ضریب امنیت نقل و انتقالات پولی و سرعت در حواله وجه به حساب‌های موجود در سایر بانک‌ها می‌گردد.

توجه: سامانه حواله‌های الکترونیکی «پایا» براساس شماره حساب بانکی ایران (شبا) فعالیت می‌نمایند.

در چه شرایطی بهتر است از سامانه ساتنا و پایا استفاده شود؟

  • اگر تمایل دارید تا وجهی را به سرعت به یک سپرده در بانک دیگری انتقال دهید از ساتنا استفاده کنید.
  • اگر تمایل دارید تا وجهی را به یک سپرده در بانک دیگری انتقال دهید اما نیازمند انجام این کار در تاریخ فعلی نیستید از پایا استفاده کنید.

 ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مزایای پایا:

  • ازطریق پایا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید دستور پرداخت (انجام انتقال وجه) را به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تاریخ روز یا روزهای آتی صادر کنید.
  • با سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی پایا، انتقال وجه از سپرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی شما در بانک به حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی متمرکز سایر بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حداکثر تا ۲۴ ساعت و به حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های غیرمتمرکز دیگر بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حدکثر تا ۴۸ ساعت انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.
  • امکان ثبت انتقال وجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گروهی (چندین انتقال) ازطریق سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی پایا وجوددارد.
  • اگرچه محدودیتی برای مبلغ انتقال وجه ازطریق سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی پایا وجود دارد؛ توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود برای انتقال مبالغ بیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از ۱۵‌‌‌‌‌‌۰میلیون ریال از سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ساتنا استفاده کنید.
  • برای استفاده از این خدمت، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

تفاوت دو سامانه انتقالات الکترونیکی ساتنا و پایا:

از سامانه پایا برای انتقالات کم و کوچک بانکی استفاده می شود اما برای انتقالات بزرگ و حواله هایی که به سرعت بالا برای انتقال نیاز دارد از ساتنا استفاده می شود.

تفاوت انتقال ساتنا و پایا چیست؟

این دو سامانه برای انتقالات هیچ کارمزدی را از مشتریان کم نخواهند کرد.

از سوی دیگری از لحاظ زمانی نکته پر اهمیت این است که در سیستم ساتنا عملیات بانکی طی نیم ساعت انجام میگیرد ولی در سیستم پایا انجام کامل پرداختی وجابجایی وجه بانکی بین یک تا دو ساعت طول می کشد.

میزان مبلغ به منظور جابجایی پول را می توان از دیگر تفاوتهای مهم این دو سامانه دانست به طوری که در سامانه پایا می توان هر مبلغ به هر میزان ممکن را جابجا کرد ولی برای سامانه ساتنا شاهد محدودیت به لحاظ انتقال وجه بانکی هستیم که این اتفاق از سال 1391 به بعد رخ داد.

البته در انجام تسویه بین بانکی در سیستم پایا استفاده از سیستم ساتنا در اولویت است که به این منظور پایا به صورت مستقیم به  ساتنا متصل میشود وعملیات تسویه در پایان هر چرخه پایا به صورت کاملا خودکار انجام می گیرد.

در سیستم ساتنا واریز وجه به حساب مشتری به صورت کاملا تفکیک شده وبا درخواست بانک مرکزی وبانک مقصد در زمان کمتر از 2 دقیقه انجام می گیرد که میزان انجام این گونه عملیاتهای بانکی در بانکهای مختلف کشور متفاوت است و از این نظر نوع بانک مهم است ولی در استفاده از سامانه پایا ارسال وجه بانکی از بانک مبدا به بانک مقصد در فواصل زمانی 2 ساعته در ساعتهای اداری انجام می گیرد که از این موضوع به عنوان یک ایراد مهم برای سیستم پایا نسبت به ساتنا محسوب می شود.

اما درباره میزان انتقال وجه بانکی در سیستم ساتنا و پایا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که سقف میزان انتقال پول در سامانه((پایا)) به 15 میلیون تومان می رسد ولی در سیستم ((ساتنا))  حداکثر میزان انتقال پول در یک جابجایی بانکی 50 میلیون تومان است.

 تفاوت انتقال ساتنا و پایا چیست؟

مزایای ساتنا و پایا

با استفاده از این دو سیستم الکترونیکی می توان بسیاری از انتقالات را به راحتی بدون کم کردن کارمزد انجام داد کاربران می توانند بسیاری از مبالغ بالا را بدون محدودیت از طریق این دو سیستم انجام دهند مبالغی که امکان انتقال آن ها از طریق راه های اسنادی و پولی امکان پذی نمی باشد.

سامانه پایا از دو قسمت متفاوت شامل انتقال اعتبار و برداشت مستقیم تشکیل شده است.

انتقال اعتبارات مثل یک خسامانه حواله بانکی است با این تفاوت که به جزء حواله بانکی افرادی حواله های انبوه شامل تعداد بسیار زیادی دستور پرداخت را نیز از بانکها و مشتریان آنها دریافت و پردازش می کند.

 منبع

  • فکس ایده آل گستر